5/5 - (3 امتیاز)

6 مورد از خشن ترین ورزش های رزمی

خشونت عضو جدایی ناپذیر در ورزش های رزمی می باشد که میزان آن در رشته های ورزشی با توجه به قواعد آن سبک رزمی متفاوت می باشد .

در اصل هدف ، نابود کردن حریف در تمامی رشته های رزمی مشترک است اما با توجه به ساختار سبک و تکنیک های رایج آن روش های تخریب حریف متفاوت است که در اصل تعیین کننده خشونت آن رشت ورزشی می باشد .

پیش‌نویس خودکار

این ورزش ها شامل مبارزه با دست و پا، استفاده از سلاح، تکنیک های خاص و فنون خوددفاعی هستند. در این مقاله به معرفی پنج تا از خشن ترین ورزش های رزمی خواهیم پرداخت.

خشن ترین ورزش های رزمی

1- بوکس چینی :

6 تا از خشن ترین ورزش های رزمی
وینگ چون جزو خشن ترین ورزش های رزمی

با این که به وجود آورنده این سبک یک خانم بوده اما هنر رزمی وینگ چون با وجود تکنیک های ضد حمله به مفاصل و همچنین هدف گیری نقاط حیاتی بدن مجود در خط مرکزی بدن (دستگاه تنفسی – بینی – استخوان های شکننده مرکزی – ) و همچنین هدف گیری شاهرگ ها و چشم ها با انگشتان و آرنج ،که در صورت استفاده از این تکنیک ها منجر به کوری ، قطع تنفس ، درفتگی و خرد شدن مفاصل و در نهایت مرگ افراد می شود از همین رو از خشن ترین ورزش های رزمی به شمار می رود .

2- موی تای:

6 تا از خشن ترین ورزش های رزمی
ضربه به دنده در موی تای

موی تای یکی از خشن ترین ورزش های رزمی است که در آن دو نفر با استفاده از تکنیک های خاص، به شدت به یکدیگر حمله می کنند. در این ورزش، تمرکز بر روی دنده های شناور پایین بالا تنه و ضربات به مفصل است. وجود قوانین استفاده از ضربات آرنج و زانو و تکنیک های خاص در این رشته باعث می شود موی تای جزو یکی از خشن ترین ورزش های رزمی به شمار رود ، آسیب به زانو و مفاصل و دنده های حریف در این ورزش رایج است .

3- بوکس:

6 تا از خشن ترین ورزش های رزمی
ضربه مشت به گیج گاه در بوکس

ورزش بوکس با وجود ضربات به فک ، سر و بدن از جمله ورزش های خشن رزمی دسته بندی می شود . آثار ضربات پی در پی برخوردی به سر گاه در بزرگسالی به صورت مریضی های مختلف نمود پیدا می کند .

4- کیک بوکسینگ:

6 تا از خشن ترین ورزش های رزمی
ضربه پای سنگین در کیک بوکسینگ

کیک بوکسینگ، یکی دیگر از خشن ترین ورزش های رزمی است که شامل ترکیبی از بوکس و مبارزه با پا است. در این ورزش، دو نفر با استفاده از دستان و پاهای خود، سعی می کنند به یکدیگر ضربات بزنند. در مقابل حملات حریف، باید به شدت دفاع کنید و به دنبال فرصت های مناسب برای ضربات قوی باشید. کیک بوکسینگ یک ورزش خطرناک است و به دلیل شدت بالای آن، فقط برای افراد با تجربه و آمادگی فیزیکی مناسب توصیه می شود . آسیب مفصل زانو ، سفید رون در این ورزش بسیار رایج است .

۵- کاراته:

6 تا از خشن ترین ورزش های رزمی

بیشتر سبک های کاراته در مقابل رشته های دیگر از خشونت کنترل شده ایی برخوردار است و ضربات و تکنیک های مرگبار به طور معمول در آن تمرین نمی شود ، البته سبک کیوکوشین کاراته با وجود ضربات متعدد پرتابی پا به صورت و سفید رون جزو ورزش های خشن رزمی دسته بندی می شود .

6- جودو: جودو یک ورزش رزمی است که شامل استفاده از تکنیک های خاص برای کنترل حریف است. در این ورزش، دو نفر با استفاده از تکنیک های جودو، سعی می کنند به یکدیگر ضربات زدوده باشند. در جودو، برخلاف ورزش های دیگر رزمی، استفاده از ضربات قوی و خطرناک ممنوع است. این ورزش برای تمرین کنندگان با تمرکز بر روی تکنیک ها و دقت مناسب است.با توجه به عدم وجود زدن ضربات مشت و لگد به به نقاط بدن از خشونت کمتری نسبت به هنر های رزمی دیگر برخوردار است .

6 مورد از خشن ترین ورزش های رزمی

8 دیدگاه. Leave new

  • مقاله عالی بود 🔥👌👍

    پاسخ
  • سلام من یک کیو کوشین کار یا کارا ته کار هستم دان ۲ دارم
    من توی مسابقات بارها باعث شکستن استخوان رون هریفت شدم
    اگر برای فرزندانتا می خواهید که به خوبی از خودشان دفاع کنند و در برار ضربه و… صفت باشند به شما کاراته را پیشنهاد می کنم

    پاسخ
  • به نظرم mma هم میتونست باشه

    پاسخ
  • سلام من خودم ۵ سال هست بوکس کار میکنم به نظرم بوکس در برخی موارد مثل زدن ضربات قدرتمند مشت جا خالی و رقص پا می‌تونه از دیگر ورزش ها بهتر عمل کنه من بوکس رو پیشنهاد میدم

    پاسخ
  • ورزش لثوی یک ورزش رزمی متعلق به کشور میانمار از موی تای هم خشن تره. تقریبا تمام فنون و ضربات موی‌تای در اون وجود داره به علاوه ضربه زدن با سر که فکر نمیکنم در ورزش‌های رزمی دیگه وجود داشته باشه. و علاوه بر این ورزش های رزمی دیگه ای هم وجود داره که بسیار خشن و خونینه و بخاطر همین در بسیاری از کشورها ممنوعه و رسانه ها هم بخاطر شدت خشونت بهشون نمیپردازن و مسابقاتشون هم بصورت زیرزمینی برگزار میشه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

keyboard_arrow_up