سلاح های وینگ چون

قبل از این که به بررسی سلاح های وینگ چون بپردازیم در نظر داشته باشید در درجه اول سلاح های شما هوش و اندام های آزاد بدن شماست. یک هنر جو وینگ چون باید بتواند به نحو احسن از اندام های دست و پا خود استفاده کند.

پس از تمام شدن سبک وینگ چون (بدون سلاح) و در درجه 5 پراتکنسینی فرد به سطح فراگیری سلاح های وینگ چون می رسد.

به طور کلی سبک وینگ چون تشکیل شده از 6 فرم کلی و کاربرد های آن ها است ،4 فرم اول آن بدون سلاح و 2 فرم بعدی با سلاح است.

وینگ چون به عنوان یک سبک پیشرفته دفاع شخصی علاوه بر قدرت در دفاع و تخریب حریف در ضد حمله با استفاده از اندام های بدن و به خصوص دست ، کار با سلاح های وینگ چون از جمله چوب بلند و شمشیر پروانه ایی را در خود گنجانده است .

طراحی سیستم آموزشی وینگ چون به گونه ایی است که هنر جو ابتدا باید فرم را یاد بگیرد و پس از بارها تمرین فرم و زمانی که استایل های فرم در بدنش نهادینه شد به او کاربرد های فرم آموزش داده می شود.

این 6 فرم اصلی سیستم وینگ چون به ترتیب عبارت است از : فرم سیو نیم تائو – فرم چام کیو – فرم بیوجی – فرم آدمک چوبی – فرم چوب بلند – فرم شمشیر پروانه ایی

سلاح های وینگ چون 2

فرم چوب بلند: فرم سطح بالا و پیشترفته وینگ چون که این فرم در درجه 6 پراتکنسینی سیستم آموزشی وینگ چون گنجانده شده در این فرم تکنیک ها و استایل های کار با چوب سه متری وینگ چون گنجانده شده است .

در درجه 7 پراتکنسینی وینگ چون کاربرد های این فرم به هنر جو وینگ چون آموزش داده می شود.

سلاح های وینگ چون 2

شمشیر بات چام دائو : شمشیر بات چام دائو  به نام های شمشیر پروانه ایی یا شمشیر هشت پر نیز معروف است که فرم این سلاح در درجه 8 پراتکنسینی وینگ چون و کاربرد های آن در درجه 9 پراتکنسینی وینگ چون قرار دارد .

هر دو از سلاح های وینگ چون ذکر شده فلسفه ایی مخالف هم داشتند.

سلاح های وینگ چون 2

سلاح های وینگ چون در مقابل سبک اسکریما

توجه داشته باشید که سلاح های سبک وینگ چون را با سلاح های سبک اسکریما به اشتباه یکسان نگیرید.

سلاح آموزش داده شده در درجه 1 تکنسینی اسکریما چوب 180 سانتی متری است که ممکن است با چوب 3 متری سبک وینگ چون اشتباه گرفته شود .

همچنین سلاح آموزشی درجه 2 و 3 تکنسینی اسکریما سلاح ماچته (قمه) است که نباید این سلاح را با سلاح شمشیر پروانه ایی سبک وینگ چون برابر دانست .

به طور کلی سبک وینگ چون و اسکریما به نوعی مکمل همدیگر بوده و هنر جو با فراگیری هر دو به تکمیل هنر و مهارت رزمی خود بهبود می بخشد.

سبک وینگ چون در ابتدا با دست خالی شروع می شود و در انتها با کار با سلاح به پایان می رسد اما سبک اسکریما با کار با سلاح شروع شده و با دست خالی به پایان می رسد .

برای مشاهده کلبپ های بیشتر اینجا را کلیک کنید

برای مشاهده کلبپ های بیشتر اینجا را کلیک کنید

سلاح دفاع شخصی
keyboard_arrow_up