Rate this post

فواید وینگ چون

در این مقاله به برسی اجمالی فواید وینگ چون نسبت به بقیه رشته های هنر های رزمی دیگر می پردازیم

فواید وینگ چون
فواید وینگ چون

 

ورزش وینگ چون یکی از ورزش هایی است که در آن از تمام عضلات بدن استفاده می شود و باعث تقویت قلب و عروق، افزایش تحمل جسمانی، کاهش وزن، بهبود تعادل و هماهنگی بدن، افزایش انعطاف پذیری و کاهش خطر بروز بیماری های قلبی عروقی می شود.

فواید وینگ چون

از جمله فواید عمومی وینگ چون  که در اکثر هنر های رزمی دیگر قابل مشاهده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- تقویت عضلات: در ورزش وینگ چون تمام عضلات بدن شامل عضلات پا، شکم، پشت و بازو استفاده می شود. بنابراین، با انجام این ورزش می توانید عضلات خود را تقویت کرده و به شکل بدن خود ایده آل نزدیک شوید.

فواید وینگ چون
فواید وینگ چون

 

2- کاهش وزن: با انجام ورزش وینگ چون می توانید کالری های بیشتری را سوزانده و به کاهش وزن خود بپردازید. همچنین، با افزایش سطح فعالیت جسمانی، می توانید متابولیسم خود را افزایش داده و کاهش وزن را تسریع کنید.

3- تقویت قلب و عروق: ورزش وینگ چون باعث افزایش ضربان قلب می شود و باعث تقویت قلب و عروق می شود. این باعث بهبود عملکرد قلب و کاهش خطر بروز بیماری های قلبی عروقی می شود.

4- بهبود تعادل و هماهنگی: با انجام ورزش وینگ چون می توانید تعادل و هماهنگی خود را بهبود دهید. این باعث کاهش خطر بروز آسیب های جسمانی در طول روز می شود.

فواید وینگ چون
فواید وینگ چون

5- افزایش انعطاف پذیری: ورزش وینگ چون باعث افزایش انعطاف پذیری بدن می شود. این باعث کاهش خطر بروز آسیب های جسمانی و بهبود عملکرد جسمانی می شود.

6- کاهش خطر بروز بیماری های قلبی عروقی: با انجام ورزش وینگ چون می توانید خطر بروز بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهید. این باعث بهبود سلامت قلب و عروق شما می شود. در نهایت، ورزش وینگ چون یکی از بهترین ورزش هایی است که می توانید برای بهبود سلامت جسمانی و روحی خود انجام دهید. با انجام این ورزش می توانید عضلات خود را تقویت کنید، وزن خود را کاهش دهید، قلب و عروق خود را تقویت کنید، تعادل و هماهنگی خود را بهبود دهید و به سلامت جسمانی و روحی خود اهتمام کنید.

 

اکنون بیایید به بررسی فواید وینگ چون به صورت اختصاصی نگاهی بیاندازیم :

1- کنترل

کنترل بسیار بالا در حرکات دست که تماما با دست به اصطلاح لخت تمرین می شوند (دستان بدون دستکش) ، همانطور که میدانید تمرینات شدید برخوردی مانند لات سائو و چی سائو در سبک وینگ چون به صورت مرتب انجام می شود .

فواید وینگ چون
فواید وینگ چون

 

بدون شک اگر شما زیر نظر مربی کار بلد  و حرفه ایی تمرین کنید امکان آسیب شما در این ورزش به صفر می رسد ، صد البته که از آثار تمرین با مربی حرفه ایی کبود شدن دست ها و بخصوص ساعد ها اتفاق می افتد ولی شما دچار آسیب جدی در ناحیه بدنی نمی شوید .

این مطلب در تمرین با افراد آماتور دقیقا به صورت معکوس اتفاق می افتد ، پس مراقب افراد آماتور به مراتب بیشتر باید باشید .

 

2- چند بعدی شدن به بهترین شکل

در انجام تمرین های تخصصی وینگ چون شامل لات سائو و چی سائو گاه ممکن است حواس شما به دو یا چندین قسمت بدن حریف و و بدن خودتان باشد ، با بالا تر رفتن درجه هنر جو ؛ تمامی ابعاد ذکر شده با توجه به درجه بندی سیستم وینگ چون افزایش می یاید .

بنا بر این در مبارزه و یا حتی زندگی شخصی خود می توانید به بهترین شکل ممکن از حواس خود استفاده کنید

بله با تمرین های چند بعدی تخصصی وینگ چون ، چنیدن برابر یک ادم معمولی حواس شما به کار می افتد .

 

3- قدرت دفاع و ضد حمله فوق العاده

با فراگیری هنر رزمی وینگ چون قدرت شما در دفاع و ضد حمله معنی پیدا میکند . وجود دفاع ها و  تکنیک های ترکیبی تخصصی دست باعث شده هیچ کدام از سبک های کونگفو و دفاع شخصی ، حتی شبیه به وینگ چون نباشند . البته به جز سبک هایی که از این سبک الهام گرفته اند مانند جیت کن دو و کراو ماگا ، در اصل وینگ چون سبک مادر این دو رشته رزمی است

بدون شک سبک وینگ چون قوی ترین سبک در دفاع و در درجات عالی ، در ضد حمله هست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

keyboard_arrow_up