5/5 - (1 امتیاز)

چرا از دعوا می ترسم

پیش‌نویس خودکار
پیش‌نویس خودکار

دعوا یکی از شایع‌ترین رویدادهایی است که در زندگی روزمره با آن مواجه می‌شویم. اما برخی افراد به دلایل مختلفی از دعوا می‌ترسند و به جای آن، ترجیح می‌دهند مسائل را در حالت آرام و صلح آمیز حل کنند.

علت ترس از دعوا ممکن است به دلایل شخصی باشد. برخی افراد به دلیل تجربه‌های نامطلوب در گذشته، ترس و اضطراب از دعوا پیدا می‌کنند. همچنین، برخی افراد به دلیل وجود مشکلات در ارتباطات خود، نگرانی دارند که دعوا ممکن است به تعریف مسائل بیشتر و بدتر شود.

پیش‌نویس خودکار
پیش‌نویس خودکار

در صورتی که شما نیز از دعوا می‌ترسید، می‌توانید با رعایت چند نکته، به این ترس خود پایان دهید.

اولین نکته، ترس شما نقطه مقابل عصبانیت است ، و نقطه مقابل شجاعت نیست . به زبان ساده تر یعنی شما در هنگام ترس بزدل نیستید ، بلکه عصبانی نیستید .  به خاطر داشته باشید که انسان در لحظه درگیری و خطر همیشه یکی از دو حالت خشم و یا ترس را دارد مگر بزرگترین اساتید هنر های رزمی که در هنگام مبارزه می توانند این حس خود را کنترل کنند .

اکنون شاید با خود فکر کنید که در تمامی درگیری ها به طور مداوم ترسیده ایید و هیچ و قت نقطه مقابل این ترس ، یعنی خشم را تجربه نکردید . حال با مثال ناخوشایندی این زمان را برای شما شرح می دهم ، فرض کنید محاجمانی به عزیز ترین افراد خانواده شما از جمله پدر و مادرتان حمله ور می شوند و شما ناگهان با این صحنه مواجهه میشوید ؛ در این لحظه قطعا خونتان به جوش خواهد آمد و با خشم و شدت هر چه تمام تر به افراد محاجم حمله ور می شوید . و این لحظه ایی است که ترس برای شما معنا ندارد .

به میزان صبر و ظرفیت افراد محرک های خشم برای افراد مختلف متفاوت است ، شما با تمرین هنر های رزمی می توانید به خوبی به جای ترسیدن خشمگین شوید .

صد البته که خشمگین شدن نیز باعث نا کارآمدی فنون و تکنیک های شما در درگیری و مبارزه می شود به خصوص اگر اولین بارتان باشد . با تجربه درگیری و مبارزات کنترل شده می توانید نسبتا خشم خود را کنترل کنید .

و اما با تمرینات حسی مانند چی سائو و لات سائو ، حتی در هنگام ترس یا خشم نیز دستان شما به صورت خودکار به ضربات حریف واکنش نشان می دهد ، در اوایل ممکن است این واکنش ها ساده باشد و به مرور زمان و تمرینات پیشترفته تر می توانید شاهد واکنش های بالاتر و پیشترفته تر باشید برای مثال دفاع و حمله هم زمان در سیستم وینگ چون یک نمومه از این واکنش های پیشترفته است .

نکته دوم، استفاده از عبارات صلح آمیز است. در هنگام بحث و دعوا، استفاده از عبارات صلح آمیز می‌تواند به حل مسئله کمک کند. این عبارات می‌تواند شامل جملاتی مانند “منظور من این نیست” یا “به نظر من بهتر است …” باشد.

پیش‌نویس خودکار
پیش‌نویس خودکار

نکته سوم، گوش دادن به فرد مقابل است. در هنگام دعوا، بهتر است به فرد مقابل خود گوش دهید و نظرات و دیدگاه‌های او را بشنوید.

این کار می‌تواند به حل مسئله کمک کند و در نتیجه، ترس شما از دعوا کاهش یابد. در نهایت، بهتر است به دعوا به عنوان یک فرصت برای حل مسئله نگاه کنید. با این نگرش، می‌توانید به جای ترس، با اطمینان و خودباوری به دعوا بپردازید و مسئله را به خوبی حل کنید.

2 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

keyboard_arrow_up