5/5 - (2 امتیاز)

 آموزش ضربات دست به کیسه با 5 روش موثر

۵ روش آموزش ضربات دست به کیسه
۵ روش آموزش ضربات دست به کیسه

بدون شک تمرین با کیسه بوکس و میت زدن جز جدایی ناپذیر از ورزش های رزمی است . برای انجام تمرینات تخصصی هر رشته ورزشی رزمی داشتن علم و آگاهی کلی از سبک مورد نظر ضروری است . همچنین دانستن قوانین ضربه زدن به کیسه و آموزش ضربات دست هنر مربیان آن رشته است .

در این مقاله قصد آموزش ضربات دست به کیسه بوکس به سبک هنر رزمی وینگ چون را داریم .

1- مشت زنجیره ایی :

آموزش ضربات دست به کیسه بوکس با 5 روش موثر
آموزش ضربات دست به کیسه بوکس با 5 روش موثر

 

مشت تخصصی سبک وینگ چون که از حالت نشست ایراس و یا انتقال نیرو ، انجام می شود . مشت زنجیره ایی را می تواتید به صورت ممتد و بدون استوپ و همچنین تعداد ثابت از حالت گارد تمرین بکنید (۳ مشت به بالا )

توجه داشته باشید در زمان تمرین این نوع مشت روی کیسه بوکس مچ دستان شما رو به بالا باشد و ضربات پی در پی از سمت مرکز بدن زده می شوند .

همچنین این تمرین را میتوانید با گرفتن فاصله معین از کیسه بوکس ، ضربات مشت زنجیره ایی را با قدم مستقیم سبک وینگ چون ترکیب کنید که این گونه تمرین باعث کمک به انفجاری شدن بدن در حالت نیاز می شود .

برای آموزش نحوه قدم برداشتن در وینگ چون اینجا را کلیک کنید

2- ضربه با کف دست :

آموزش ضربات دست به کیسه بوکس با 5 روش موثر
آموزش ضربات دست به کیسه بوکس با 5 روش موثر

ضربات با کف دست یا ضربات موسوم به نام پاکچایدان که نقاط خاصی از بدن با آن ها هدف گیری شده و در صورت برخورد به نقطه درست می تواند بسیار مهلک باشد .

برای تمرین این ضربات نیز از حالت ایراس و یا انتقال نیرو میتوان استفاده کرد . توجه داشته باشید که قسمت متمرکز نیرو در این ضربات قسمت پایینی پنجه دست می باشد و نه انگشتان .

در انجام این نحوه ضربه زدن در کیسه بوکس عضلات پشت بازو و ساعد به میزان بسیاری در گیر می شوند . از این رو شما می توانید این تمرین را برای افزایش قدرت و استقامت با شنا پشت بازو به صورت سوپر ست و بدون استراحت انجام دهید .

3- ضربه با تیغه خارجی و داخلی دست :

آموزش ضربات دست به کیسه بوکس با 5 روش موثر
آموزش ضربات دست به کیسه بوکس با 5 روش موثر

ساعد های دست ، درست از نقطه مفصل آرنج تا انتهای دست ؛ هم از سمت بیرون و هم از سمت داخل، از جمله نقاطی هستند که در هنر رزمی وینگ چون استفاده زیادی از آن ها می شود .

هم برای حمله و هم برای دفاع از این نواحی استفاده بسیاری می شود و تمرین این نقاط برای موفقیت در سبک وینگ چون بسیار حیاتی است .

برای انجام این تمرین شما باید فاصله ایی بین فاصله مشت و فاصله آرنج و زانو را با کیسه بوکس داشته باشید .

بخاطر داشته باشید ضربات با تیغه دست جزو پرکاربرد ترین ضربات در سبک وینگ چون هستند زیرا همانطور که گفتیم در دو فاصله مهم مشت و آرنج کاربرد فراوانی داشته برای درک بهتر این موضوع به حرکات مهره های شطرنج توجه کنید هر یک از مهره ها در مسیر معینی حرکت می کنند و در این میان مهره هایی که توانایی حرکات گسترده تری داشته باشند ، ارزشمند تر و مهم تر هستند .

4- ضربه با آرنج :

آموزش ضربات دست به کیسه بوکس با 5 روش موثر
آموزش ضربات دست به کیسه بوکس با 5 روش موثر

همانطور که می دانید آرنج بسته می تواند مهلک ترین ضربه را به مقصد وارد کند و به راحتی می تواند محل اصابتش را بشکافد ؛ اما به شرطی که آرنج شما به کمک تمرین با کیسه به ضربات عادت کرده باشد .

ضربات آرنج با 3 زاویه اصلی و جهت های اریب ، از بغل و از بالا زده بر روی کیسه زده می شود . سعی کنید در هنگام تمرین این ضربات استایل دست غیر ضربه زننده را با حرکت ووسائو حفظ کنید .

برای ضربه زدن با آرنج با قدم ، همیشه پای مخالف را به سمت جلو بیاورید تا ضربات سنگین تر و مهلک تری به هدف بزنید و اصطلاحا ضربه آرنج شما باید بشیند .

5- ترکیب ضربه تیغه و آرنج :

از این ترکیب می توان ؛ به عنوان یکی از ترکیب های تمام کننده حریف نام برد مخصوصا زمانی که به نقاط حساس بدن حریف برخورد کند  . در ضد حملات سبک وینگ چون از این ترکیب برای ضربه زدن استفاده زیادی می شود .

برای انجام این تمرین روی کیسه یا از حالت ایراس این ترکیب را اجرا کنید و یا پای موافق دست تیغه جلو باشد .

برای دیدن ویدیو در آپارات اینجا کلیک کنید .

 

2 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

keyboard_arrow_up