5/5 - (1 امتیاز)

 

تفاوت سبک های وینگ چون

 

تفاوت سبک های وبنگ چون

 

در نظر داشته باشید عنوان تفاوت سبک های وینگ چون به کلی غلط است ، چرا که سبک به ریشه و اساس هنر رزمی اشاره دارد و هنر های رزمی منشعب شده از یک سبک ، تحت عنوان شاخه های مختلف سبک نامیده می شوند و در این مقاله به برسی جنبه های مختلف هنر های رزمی منشعب شده از سبک وینگ چون می پردازیم .

پای و اساس نگرش تفاوت سبک های وینگ چون

پس از گذشت چند قرن که از قدمت وینگ چون کونگ فو می گذرد اساتید فراوانی به نوبه خود زحماتی را برای تدریس سبک متحمل شده اند اما تعداد اندکی می توانند وینگ چون اصیل وکاربردی را تحویل جامعه هنرهای رزمی ارائه دهند.

غیر از اساتید مجرب ودلسوز که از اصل تکنیکهای وینگ چون خارج نشده اند و رفته رفته سبک را مدرن وکاربردی نموده اند اما از اصل تکنیکها خارج نشده اند .

تعدادی هم پس از چند درجه تکتسینی ۱ و ۲ نهایتاً تکنسینی ۳ از وینگ چون اصیل خارج شده و بدون هیچ منطق و پایه و اساسی شروع به ابداع حرکات کردند و از سبک حرفه ای وینگ چون خارج شدند.
لذا دنیای سبک وینگ چون را به چالش کشیدند و هیچ پایه واساسی در آن مشاهده نمی شود وحال آنکه تعداد ۳ الی ۴ سبک وینگ چون در دنیای هنر های رزمی چه از نظر تکنیکی وکاربردی انگشت شمار قابل قبول می باشد .

تفاوت همه سبکهای وینگ چون در تکنیکهای اصیل و کاربرد آن می باشد . وینگ چون بر گرفته از علم فیزیک و ریاضی می باشد .
۱ هنر کنترل کردن ومهار کردند نیرو وارد شده از سوی حریف یا مبارز که علم فیزیک می باشد .
۲ ایستادن و نشستهای استقرار یافته واستایل اشکال هندسی وینگ چون در زوایای مختلف علم ریاضی می باشد .

 

وینگ چون ایپ من

طبق روال آموزش سنتی وینگ چون از زمان نگ مویی راهب اعظم وینگ چون تا زمان ایپ من ، وینگ چون هنر رزمی 3 نفره بوده (هنرجو – استادش – شاگردش ) و از زمان استاد ایپ من به بعد که سعی در گسترش وینگ چون گرفت اساتید زیادی سعی در بهبود و گسترش سبک وینگ چون گرفتند .

لئونگ تینگ و سبک WING TSUN

تفاوت سبک های وبنگ چون

لئونگ تینگ یکی از 5 شاگرد برتر استاد ایپ من بود که سبک وینگ چون WT را گسترش داد از جمله تفاوت های شاخه جدید او می توان به افزودن تکنیک های قفل مفاصل به سبک پایه وینگ چون و همچنین ابداع متد تمرینی لات سائو اشاره کرد .

 

کیت کرنشتپشت و سبک EWTO

jr
تصویر از keit kernspecht

کرنشتپشت از شاگردان به نام استاد لئونگ تینگ است که سبک wing tsun را به اروپا آورد و با نام ewto که مخفف وینگ چون اروپاست (european wing tsun organisation) سبک وینگ چون را گسترش داد .

از جمله ویژگی های سبک او درگیری در فاصله بسیار نزدیک و تاکیید در چگونه وارد آوردن نیرو است .

 

امین بزتپه و EBMAS

تفاوت سبک های مختلف وینگ چون

امین بزتپ از شاگردان لئونگ تینگ و کرنشت پشت است . اهل ترکیه و ابدا کننده وینگ چون ابماس است (Emin Boztepe Martial Arts System) .

از ویژگی های بارز سبک او می توان به درگیری در فاصله بلند تر و اصل دور نگه داشتن حریف اشاره کرد . او همچنین تمرینات گراپلینگ و خاک را به سیستم وینگ چون خودش افزود . علاوه بر این افرودن سیستم تمرینی دانچی ، به جهت تمرین بیشتر حس لامسه و تغییر متد تمرینی لات سائو (از مشت + پاکسائو ، به دبل مشت ) از تغیرات افزوده شده وی به سبک وینگ چون است .

تاسوس و dynamic wing tsun

تفاوت سبک های وینگ چون1

تاسوس از شاگردان استاد لئونگ تینگ و خالق سیستم وینگ چون پویا می باشد . او یکی از مهم ترین اصل های وینگ چون تحت عنوان اصل ضربه زدن بدون وقفه را سر لوحه سبک خویش قرار داده و همان طور که از نام سبک پیداست (وینگ چون پویا) این اصل به خوبی می توان از وینگ چون او استخراج کرد .

 

2 دیدگاه. Leave new

  • با سلام
    این قضاوت متعصبانه فقط بر روی زیر شاخه فرعی وینگ چون که پایه اشتباه اون رو لئونگ تینگ گذاشت رو نشر ندید
    چون می‌دونم شما مثل آقای قهرمانی نیستید و فردی منطقی هستید دارم عرض میکنم
    اصلا لات سائو بنیانگذار نداشته لئونگ تینگ هم تغییرات شخصی خودش رو داده کرنشپشت هم از اون بدتر
    مشکل دبلیو تی و مشتقاتش اینه که بیزینس هستند و فقط با تبلیغات توانستند انقد رشد پیدا کنند
    اما الان که کمی اینترنت بیشتر در دسترس همه هست خیلی ها متوجه شدند که اصلا اساس کار کرنشپشت اشتباه بوده و تازه خودش فهمیده باید با اساتید قدیمی چینی تبادل تکنیک کنه
    من حتی با سایر شاخه های وینگ چون در آلمان و ترکیه صحبت کردم اکثرا از شاخه دبلیو تی و ابماس اومدند بیرون و وقتی هم ازشون خواستم سبک خودشون رو توضیح بدن عذرخواهی کردند و گفتند نمیشه حتی تو اینستاگرام اگه یه نفرشون بیش از حد در مورد تکنیک ها صحبت کنه بقیه بهش ایراد می‌گیرند
    خلاصه دبلیو تی یه سبک فرعی هست خودتون بهتر میدونید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

keyboard_arrow_up