آیین نامه قوانین هنر جویان و مربیان وینگ چون

هر هنر رزمی بنا بر آداب و رسوم شامل قوانینی است که هنر جویان آن رشته ملزم به رعایت آن قوانین برای فراگیری و پیروی از اصول سبک هستند . در هنر رزمی وینگ چون رعایت قوانین سبک وینگ چون و قوانین سازمانی وینگ چون ایران برای آموزش در این سبک برای هنر جویان و الخصوص مربیان الزامی است .

 

قوانین سنتی سبک وینگ چون  :

 

1- نحوه احترام گذاری :

ادای احترام هنرجویان به مربیان و اساتید سبک اعمم از سیهینگ ، دای سیهینگ ، سیفو و دای سیفو  ، اول و آخر کلاس ضروری است . برای این کار هنر جو در مقابل مربی اندکی خم شده در حالی که جفت دست هایش به طرفین بدنش چسبیده باشد و مربیان و اساتید به این صورت که دست راستشان مشت و دست چپشان به حالت ووسائو به همدیگر می چسبد در حالی که به سمت جلو می آورند .

 

2- نحوه خطاب کردن مربیان و اساتید :

بنا بر درجه بندی اساتید و لقب و جایگاه هر مربی بسته به درجه تکنسینی (درجه استادی)  آن شخص ، می بایست در هنگام تمرین و در کلاس مربی را فقط با لقب مربوطه خودش صدا کنید . از صدا کردن با اسم کوچک و فامیلی بپرهیزید.

 

3- طرز ایستادن در هنگام گوش دادن به صحبت و اعمال مربی :

در هنگام گوش دادن به نکات مربی و اساتید در کلاس و سمینار ، از استادن به حالت دست به کمر و دست به سینه خودداری کنید ؛ چرا که این حالت نشان دهنده اعلام مبارزه است و باعث بی احترامی به استاد حاضر در جمع است

 

4- نحوه دریافت حکم  از دای سیفو :

در زمان سمینار و هنگام دریافت حکم حتما به صورت دو دستی و با مکث حکم را دریافت کنید ، گرفتن حکم به صورت تک دستی به معنی بی احترامی به شخص دای سیفو و سبک شماردن احکام است .

 

5- استفاده از تصویر گرند مستر در کلاس آموزشی

از زمان های قدیم در محل تمرین وینگ چون عکس اساتید برجسته و اصلی سبک را به منظور ادای احترام به ایشان در محل تمرین نصب می کردند  ، بهتر است مربیان در محل تمرین خود عکس استاد فقید ایپ من را در بالا و سپس عکس گرند مستر قربانخانلو را در اندکی پایین تر و سمت راست عکس ایپ من قرار دهند و در آخر اگر خود به درجه سیفویی رسیده بودند عکس خود را در پایین تر و سمت چپ عکس ایپ من قرار دهند .

 

قوانین سازمانی وینگ چون ایران: 

 

1- قوانین پوشیدن لباس وینگ چون  :

هنر جو ملزم به پوشیدن لباس سازمانی وینگ چون است که دارای اسم و لوگو دای سیفو قربانخانلو می باشد که بنا بر درجه بندی لباس هنر جوبان و مربیان در شکل و غالب خاصی می باشد . در استثتا زمانی که هنر جو به تازگی آموزش وینگ چون را شروع کرده می تواند تا زمانی که لباس تهیه نکرده از شلوار به رنگ مشکی و تی شرت به رنگ سفید ساده در محل تمرین استفاده کند .

2- سیاست منتشر کردن کلیپ ها و تصاویر:

تمامی کلیپ ها و ویدیو های منتشر شده از مربیان و هنرجویان باید دارای لوگوی سازمانی و اسم دای سیفو حسین قربانخانلو باشد .

3- عدم نقص قانون استفاده از لوگو:

هر گونه استفاده از لوگو جدید یا شخص غیر ؛ در غالب ، آموزش ، تمرین ، تبلیغات و غیره ممنوع می باشد و با این کار عذر آن شخص خواسته می شود .

4- لزوم شرکت در جلسات و سمینار:

تمامی مربیان و هنرجویان باید در سمینار و جلسات تمرینی همگانی سازمان وینگ چون شرکت کنند . اععم از کسانی که برای دریافت حکم آماده هستند و کسانی که آمادگی لازم برای دریافت حکم را ندارند .

توجه داشته باشید افرادی که آمادگی لازم جهت دریافت حکم مربوطه خود را نداشته باشند ، باید برای تمرین در محل مربوطه سمینار حاضر شوند .

keyboard_arrow_up