5/5 - (1 امتیاز)

دفاع شخصی چیست؟

واژه دفاع شخصی به مجموعه تکنیک های کاربردی هر سبک یا هنر رزمی گفته می شود .

در اصل پر طرفدار بودن ورزش دفاع شخصی ، از مسئله کاربردی بودن آن نشات می گیرد . هر رشته رزمی در مجموع یک سری فنون کاربردی و یک سری فنون نمایشی دارد، که نسبت فنون کاربردی به نمایشی هر چقدر بیشتر باشد آن رشته رزمی برای استفاده دفاع شخصی مناسب تر است.

پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین ورزش برای دفاع شخصی را مطالعه کنید.

پس از اندکی تفکر در مورد بحث کاربرد به این نتیجه می رسیم که تکنیک های نمایشی (بخصوص ضربات پرشی ) مورد استفاده در کلیپ ها مورد مناسبی برای انتخاب به جهت دفاع شخصی نیستند .

دفاع شخصی جا افتاده در ایران

در ایران معمولا اکثر کلاس های دفاع شخصی ، تحت سیستم ورزش رزمی جودو مشغول تمرین هستند . ورزش جودو ورزش بسیار خوبی برای زمین زدن حریف و افراد تمرین کننده این سبک از مزایای این ورزش مانند چقر شدن و سختی و فرضی بدن سود می برند .

اما بخاطر داشته باشید اگر شما فواصل درگیری را به خوبی بشناسید از استفاده ورزش جودو برای دفاع شخصی صرفه نظر می کنید.

از جمله این دلایل تاکیید سبک جودو بر فاصله گلاویزی که معمولا در آن نیروی بزرگ تر برتر است و عدم وجود تکنیک ها و دفاع ها و ضربات ضد حمله در فواصل ، پا ، دست ، زانو و آرنج.

دفاع شخصی چیست1؟

و اما ورزش پیشنهادی برای دفاع شخصی چیست؟

هنر رزمی وینگ چون با وجود تکنیک های فراوان و اکثرا کاربردی در فواصل مختلف به خصوص در فاصله مشت که اکثر درگیری ها در این فاصله شروع می شود و قدرت بی نظیر در تکنیک های ضد حمله و رعایت اصول انرژی ورزشی مناسب و از همه مهم تر استفاده از مسئله برتری عقل نسبت به زور بازو به جهت استفاده برای دفاع شخصی پیشنهاد می شود.

دفاع شخصی چیست1؟            دفاع شخصی چیست1؟

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

keyboard_arrow_up